czwartek, 24 października 2013

Sara Shepard "Pretty Little Liars" - recenzja serii

Seria "Pretty Little Liars" jest jedną z moich ulubionych książek, których na razie jest 14. Nie przeczytałam jeszcze wszystkich. Wszystko zaczęło się od serialu, który jak się dowiedziałam, został stworzony na podstawie tych "kryminałów". Książka, zarówno jak i serial w każdym odcinku lub części zaskakują przebiegiem wydarzeń. Niestety, pierwszą część czytałam dość dawno, dlatego nie potrafię sobie przypomnieć jej treści.

Tytuł: "Pretty Little Liars" 
("Słodkie kłamstewka")
Autor: Sara Shepard
Wydawnictwo: Otwarte

Piątka przyjaciółek spotyka się w starej szopie z okazji końca roku szkolnego. Niestety, na imprezie doszło do kłótni pomiędzy dziewczynami. Alison wybiegła z budynku, a za nią Spencer. Jak się potem okazało, te na dworze dalej się kłóciły. Spencer wróciła i każda z nich poszły spać. W środku nocy budzi się jedna z przyjaciółek i spostrzega, że wśród nich brakuje jednej - Ali. Obudziła więc swoje przyjaciółki. Gdy po godzinie poszukiwań, nie znalazły koleżanki, znów poszły spać. Potem się okazuje, że Alison DiLaurentis została zamordowana. Po jej pogrzebie, teraz już czwórka dziewczyn, zaczynają dostawać różne dziwne wiadomości. Specyfikowały się one podpisem, jakim była litera "A". Znajdują się w nich groźby, a także tajemnice, które wiedziała tylko Ali. "A" jest całą zagadką i jeszcze nikt nie wie, kim on lub ona jest.  Autorka poruszyła tematy problemów nastolatków, dlatego polecam lekturę głównie nim.

✰  ✰  ✰  ✰  ✰  ✰  ✰  ✰ 

Uważam, że książka zasługuje na 9 gwiazdek na 10. Sądzę, że autorka mogła używać więcej epitetów, by stworzyć "książkowy świat" i pokazać bliżej zdarzenia czytelnikom. Jednak uwielbiam fabułę. Poza tym książka strasznie wciąga, więc zalecam ją czytać tylko wtedy, gdy ma się czas, bo trudno jest się oderwać.

~  Marta

7 komentarzy:

  1. Też czytałam i również nie całą serię :) fajny blog, będę oczywiście wpadać ;*

    P.S. Spróbuj pisać dłuższe recenzje, bardziej je rozwiń, bo jak na razie to tylko takie "streszczenie" :)

    http://faaantasyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieźle jak na pierwszy raz, ale zabrakło mi w tej recenzji twoich osobistych przeżyć odnośnie książki. Staraj się także unikać powtórzeń, a będzie o wiele lepiej ;)

    http://czytanie-i-ogladanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również sięgnęłam po książki dopiero po tym, jak obejrzałam serial. Gdyby nie on, pewnie nigdy nie dowiedziałabym się, ze taka seria w ogóle istnieje ;)
    Nie dałabym PLL aż 9 punktów, ale każdy ocenia subiektywnie :)
    Pozdrawiam ciepło,
    J.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie mogę się przekonać do "Słodkich kłamstewek". Kojarzy mi się z typowym chłamem dla nastolatek (co wcale nie oznacza, że takowym jest!).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie proponuję obejrzeć pierwszy odcinek serialu, może uda ci się przekonać...? :)

      Usuń
  5. No no ciekawie ciekawie;)
    Zapraszam do siebie;)
    http://lifearthandmade.blogspot.com/


    OdpowiedzUsuń
  6. Mam chęć na tę serię, która została tak rozsławiona :) Zarówno w formie książek i serialu :)

    OdpowiedzUsuń

Lokalizacja komentarzy tymczasowa - naprawiam problemy!
Dziękuję za każdy komentarz. Każda opinia jest dla mnie ważna.
Krytyka? Tylko uzasadniona! :)