sobota, 18 stycznia 2014

50 powodów, dlaczego czytam książki...

Obecnie jestem na zimowisku, dlatego wcześniej przygotowałam post. Postawiłam sobie wyzwanie: 50 powodów, dlaczego lubię czytać książki, czemu to robię i czemu wybieram je niż internet. 50 - liczba bardzo duża. Początek i koniec był naprawdę trudny, ale udało mi się uporać z tym problemem. Post przygotowałam przede wszystkim dla osób nielubiących czytać, aby je zachęcić i zarazić miłością do książek. Mam nadzieję, że uda mi się chociaż jednej osobie namówić do przeczytania czegokolwiek. Musiałam się dosyć mocno wysilić, pogrzebać po różnych forach, wypowiedziach, ale się udało, a teraz życzę miłej lektury. :)


CZYTANIE KSIĄŻEK...
  1. ... zwiększa zasób słownictwa.
  2. ... sprawia ogromną przyjemność.
  3. "Kto czyta książki, żyje podwójnie".
  4. ... wzbogaca wiedzę. Jest bramą do wiedzy.
  5. ... pobudza wyobraźnię.
  6. ... to wspaniały sposób odskoczenia od codzienności.
  7. ... jest inspirujące.
  8. ... pomaga w pisaniu.
  9. Dzięki niemu stajemy się ludźmi oczytanymi, czyli posiadamy bieżące wiadomości na różne tematy.
  10. ... wspomaga samodzielne myślenie.
  11. ... pomaga myśleć pozytywnie - wszystko w większości przypadków kończy się happy end' em.
  12. ... to najlepszy sposób na zły humor.
  13. Dzięki książce mogę na moment uciec od życia i żyć życiem bohaterów.
  14. Poprzez czytanie nabywamy nowych umiejętności i je rozwijamy (przynajmniej w teorii :).
  15. Książki pozwalają też spojrzeć na świat z innej perspektywy.
  16. ... dużo mniej niszczy wzrok niż robi to komputer.
  17. Dzięki temu wyciszamy się, dlatego czytanie (zwłaszcza tych nudnych, dłuuugich książek lub lektur szkolnych :) zalecane jest przed snem.
  18. Książki także pomagają w  życiu - staramy się nie popełnić błędów bohaterów.
  19. ... rozwija umiejętność wysławiania się.
  20. ... pomaga w nauce poprawnej pisowni (ortografia, interpunkcja).
  21. ... jest pomocą w pokonaniu problemów.
  22. ... poprawia pamięć.
  23. ... wywołuje we mnie mnóstwo emocji poprzez wcielenie się w bohatera.
  24. ... niszczy stres, uspokaja.
  25. ... jest tańsze niż gry komputerowe (można skorzystać z miejskich bibliotek, a co do gier - mam na myśli te legalnie kupione, a nie pobrane :).
  26. W przeciwieństwie do podawanych w internecie informacji, te podawane w książkach zawsze są prawdziwe.
  27. Kolorowe reklamy w telewizji i internecie manipulują tobą, a książka - nie. Wręcz przeciwnie, sprawia, że jesteś bardziej asertywny/-a.
  28. ... zatrzymuje wszystkie zegary, co oznacza, że jest to świetny sposób na nudę, czyli czytanie dla zabicia czasu.
  29. ... rozwija umiejętność zrozumienia tekstu.
  30. Dzięki czytaniu możemy uzyskać wiele sukcesów w życiu lub chociażby w szkole.
  31. ... kształtuje osobowość (np. uczy odróżniania dobra od zła).
  32. ... uczy myśleć logicznie (zwłaszcza przy kryminałach lub książkach detektywistycznych).
  33. ... jest dostępne dla każdego (nawet jeśli ni kupować książek, to zawsze jest możliwość bezpłatnego ich wypożyczenia z miejskich bibliotek).
  34. Czytanie dostarcza odpowiedzi - gdy kłopoczemy się z problemem, można się skierować z pytaniem do książki, a ona nam odpowie, bo kto czyta, nie pyta.
  35. Brian Tracy, jeden z najbardziej wpływowych liderów biznesu na świecie, twórca setek programów szkoleniowych i autor ponad 50 książek powiedział, że wystarczy czytać 1 książkę tygodniowo z danej dziedziny, aby po 2–3 latach stać się znawcą tematu, po 5 ekspertem, a po 7 ekspertem klasy światowej.
  36. ... pozwala mi delektować się chwilą.
  37. ... poprawia umiejętność tworzenia konstruktywnej dyskusji, wynajdowania prawidłowych argumentów oraz wyrabia poglądy na różne tematy.
  38. Dzięki czytaniu widzimy więcej - tzn. że potrafimy dostrzec dużo więcej szczegółów, czyli poszerza horyzonty.
  39. ... uczy bycia asertywnym i posiadania własnego zdania.
  40. ... jest łatwym sposobem ucieczki od problemów - książka, najtańszy bilet do innego świata.
  41. ... wspiera relacje międzyludzkie - naśladowanie zachowania bohatera wobec innych.
  42. Książka to przyjaciel człowieka.
  43. Nie bądź statystycznym Polakiem! 61% Polaków w ciągu 2012 roku nie miało kontaktu z żadną książką!
  44. W magicznym świecie wszystko jest możliwe (czary, magia itp.).
  45. ... pogłębia wnikliwość.
  46. Książkę można zabrać wszędzie. Możesz ją czytać np. stojąc w kolejce do sklepu, w autobusie, czy oczekując wizyty lekarza.
  47. ... pozwala powrócić do krainy dzieciństwa.
  48. Niektórzy bohaterzy są moimi przyjaciółmi, a nawet miłością! Może i część z Was wie, co to oznacza zakochać się w mężczyźnie, ideale z książki, który oczywiście niestety nie istnieje, ale mam nadzieję, że są tu też mole książkowe, które mnie rozumieją. :)
  49. ... jest po prostu moim zainteresowaniem.
  50. ... pozwala uwolnić wyobraźnię, urozmaicić moje życie w przygody, historie, które chociaż nierealne, są piękne, niepowtarzalne, wyjątkowe.
Dziękuję wszystkim moim przyjaciółkom za pomoc w sporządzeniu tej listy! Kocham Was! ♥

Taguję wszystkich chętnych. Życzę Wam powodzenia, oby się udało uzbierać jak najwięcej powodów! Za niedługo czas wrócę z zimowiska i wtedy oczekujcie recenzji książki.
A dlaczego dla Ciebie czytanie jest (albo i nie jest) tak bardzo ważne?

~ Marta


 

9 komentarzy:

  1. Jestem pełen podziwu i trochę Ci się chciało to pisać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trudne pytanie. :3
    Chyba dzięki temu, że mogę się poczuć kimś innym i uciec od tego świata :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Stworzyć taką listę .... nigdy bym nie dał rady. Spodobał mi się twój blog i dlatego będę zaglądał tu częściej :)
    +Obserwuję ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. I przy okazji, to naprawdę macie 13 lat? :D Bo ja tak ! :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, obie mamy po 13 lat, choć teraz właściwie rocznikowo mamy po 14. :)

      Usuń
  5. Hmmm, już nie wiem co dodać, ale pod Twoją listą podpisuję się rękami i nogami! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze? Można było zrobić trochę mniej, bo niektóre to to samo tylko innymi słowami, ale doceniam trud w przygotowaniu tej listy - jest świetna. Happy end? Nie wszędzie, zawsze giną najlepsze postacie (nigdy nie wybaczę Rowling Syriusza, Snape'a, Freda, Lupina i Tonks...), ale faktycznie, nawet w książkach ze smutnym zakończeniem jest promyczek nadziei : > Prawdziwe informacje? Nie zawsze, ale z pewnością częściej niż w internecie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No można było, ale szczerze mówiąc: 50 - trochę dużo tego, takie wyzwanie sobie postawiłam i gdy już więcej pomysłów nie miałam, jeden duży, ogólny punkt, rozdzieliłam. Poza tym trochę to zależy, jak na pewne punkty patrzysz. :)

      Usuń
  7. Podpisuję się pod Twoim postem!!
    Całkowicie się zgadzam :D

    Zaskoczyłaś mnie podpunktem 35. - o tym nie słyszałam :D

    OdpowiedzUsuń

Lokalizacja komentarzy tymczasowa - naprawiam problemy!
Dziękuję za każdy komentarz. Każda opinia jest dla mnie ważna.
Krytyka? Tylko uzasadniona! :)