czwartek, 24 kwietnia 2014

"Czarne Historie. Głupia Śmierć"

 
Tytuł: Czarne Historie. Głupia Śmierć
Producent: G3
Kategoria: horror, kryminał
Ocena: ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★







Tym razem postanowiłam wyrazić swoją opinię nie na temat książki, lecz znanej większości grze. W moje ręce wpadła wersja limitowana popularnych "Czarnych Historii" - "Głupia Śmierć", choć nigdy wcześniej nie miałam styczności z tradycyjną edycją.
"Czarne Historie" nie są ani grą planszową, ani karcianą, a także nie można w nich wyłonić zwycięzcy, nie zlicza się punktów. Zestaw zawiera jednak zbiór kart. Z jednej strony znajduje się pełne opowiadanie o śmierci, z drugiej natomiast tylko jego fragment. Celem jest odkrycie pełnej historii, którą zna tylko Mistrz Gry - czyli przeczytał obie strony karty. Choć może to się wydawać dziwne osobom, które przeczytały choć jedną historię, są one prawdziwe - wydarzyły się naprawdę.
Jak zabawa sprawdziła się w praktyce? Wypróbowałam ją na rodzinie i znajomych. Zawodnicy mieli od kilkunastu do kilkudziesięciu lat. Każdy z nich miał szansę być Mistrzem Gry.  Zgadywanie według opisu gry powinno trwać od 2 do 222 minut - całkiem sporo wynosi różnica. Każda z historii była opisana w średnio dwóch zdaniach. Niektóry sprawiły naprawdę dużo trudności i uważam, że opisy w nich są zbyt ogólne. Reszta natomiast były... powiedziałabym: średnio trudne, ale na pewno nie łatwe - i nie jest to tylko moja opinia. Jednak bez względu na wiek gracza, każdemu zabawa przypadła do gustu. 


Podsumowując, gra jest przeznaczona dla graczy w szerokim przedziale wiekowym, choć polecam ją szczególnie osobom starszym. Idealna na imprezę czy jakąkolwiek inną okazję, ale wymaga czasu, a także myślenia - dla niektórych oczywiście może  to stanowić problem. ;) Każda z kart jest zadziwiająca, niektóre budzą przerażenie, a inne powodują, że na twarzach uczestników pojawia się uśmiech. "Czarne Historie. Głupia Śmierć" zawiera aż 52 kart, dzięki czemu grać można przez długi czas. Podoba mi się to, że zabawa ta zawiera fabułę - a nawet ich wiele. Grze z pewnością należy się 9 gwiazdek.

22 komentarze:

  1. Hm, nie lubię takich innowacyjnych gier ;) Od lat jestem wierna eurobiznesowi, szachom, chińczykowi etc. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, eurobiznes do szczęścia wystarczy ;p. Ja tak samo uwielbiam te klasyczne gry, aczkolwiek z chęcią wypróbowałbym tę grę ze znajomymi ;).

      Pozdrawiam :)!
      Melon

      Usuń
  2. Mogę poczuć się jak prawdziwy detektyw dzięki grze? :) Oooo, chcę ją! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Grałam w inną wersję tej gry, ale pamiętam, że rzeczywiście była to bardzo ciekawa gra :)

    faaantasyworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. hehe zgadzam się z przedmówczynią. Eurobiznes najlepszy ze wszystkich ;) W długie niedzielne popołudnia potrafimy grać w niego z rodziną całymi godzinami. A co do Twojej propozycji, to nigdy nie słyszałam o czymś podobnym i nie wiem dlaczego, ale podoba mi się :) Myślę, że warto dać tej grze szansę. Tylko teraz pojawia się pytanie... gdzie ją można kupić?!

    ps. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award :)
    http://czytanie-i-ogladanie.blogspot.com/2014/04/liebster-blog-award-3.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tej grze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzadko gram w takie gry, a scrabble leży w szafie i kurzy się, więc nie skorzystam z tej gry.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tej wersji gry nie widziałam. Mi tez bardzo podobają się ,,Czarne historie". Zgadzam się z Tobą całkowicie, że odgadnięcie rozwiązania jest czasochłonne (ale na szczęście tylko niektórych).

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tej grze, ale to może być coś ciekawego! :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo interesujaca gra, ciekawe gdzie mozna ja zdobyc

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie słyszałam, ale fajnie wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie ta grą powiem
    Zapraszam:
    http://fashion-this-is-it.blogspot.com
    Może was coś zainteresuję?

    OdpowiedzUsuń
  12. Grałam, ale tylko raz, wydawała mi się ciekawą grą, a potem o niej zapomniałam, dzięki za przypomnienie. ;) Może nawet kupię sobie z ajakis czas. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej grze.
    http://parkspati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award! Szczegóły u mnie! :)

    nasziherbatkiswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Raz w nią grałam. Faktycznie jest ciekawa i wymaga intensywnego myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  16. ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
    Kolejny świetny post :) Śliczny wygląd bloga zazdroszczę *.*
    Dodaję do zakładek, bo na pewno będę wpadać i sprawdzać czy są nowe posty!
    A może masz ochotę na wspólną obserwację?
    Zapraszam <3

    http://kate-and-her-world.blogspot.com/

    ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapowiada się ciekawie :D
    Chciałabym zagrać
    Pozdrawiam !

    http://black-world-of-book.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. cały post przeglądałam z wielkim zainteresowaniem ^^


    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słyszałam wcześniej o tej grze, ale zapowiada się naprawdę interesująco. :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz słyszę o czymś takim :D Ciekawy pomysł, ale ja nie miałabym z kim w to grać :P A na imprezie raczej nikt by się na to nie skusił xD

    OdpowiedzUsuń
  21. gdzieś już widzialam wpis o tej grze, mam wielką ochote by ją kupić :)

    OdpowiedzUsuń

Lokalizacja komentarzy tymczasowa - naprawiam problemy!
Dziękuję za każdy komentarz. Każda opinia jest dla mnie ważna.
Krytyka? Tylko uzasadniona! :)