niedziela, 13 kwietnia 2014

[TAG] Liebster Blog Award #1

Czytając Wasze komentarze pod postami, doszłam do tego,w  którym jak się dowiedziałam, zostałam nominowana do Liebster Blog Award. Osoba może wybrać maksymalnie 11 blogów i ich autorom (nie wolno nominować osobę, która nominowała Ciebie) zadać po 11 pytań. Jest to dobra alternatywa dla początkującego blogera, jak i dla urozmaicenia postów, a przede wszystkim na poznanie siebie nawzajem.
Owy komentarz pochodzi od Karoliny, twórczyni bloga "Przygody mola książkowego". Serdecznie dziękuję za nominację, bo jest to dla mnie  pewnego rodzaju wyróżnienie!

- Czy częściej kupujesz książki czy wolisz czytać te z biblioteki?
Moja biblioteczka, niestety, ale jest bardzo skromna. Nie znajduje się w niej zbyt wiele pozycji. Dlaczego książki aż tyle kosztują?! Właśnie z tego powodu zazwyczaj czytam egzemplarze z bibliotek albo pożyczone od znajomych. Ostatnio jednak staram się wzbogacać moją półkę.

- Czy masz jakąś strategię na zakupy książkowe (wyprzedaże, internet), czy po prostu wchodzisz do księgarni i bierzesz to, co Ci się podoba niezależnie od ceny?
Wszystkiego, co mi się podoba, niezależnie od ceny nie kupuję, bo musiałabym wykupić chyba wszystkie książki z księgarni! Te, których najbardziej pragnę, nie ma ich w bibliotece, kupuję. W internecie raczej nie dokonuję zakupów książek, chyba że rzeczywiście wychodzi taniej - polecam zajrzeć na strony różnych księgarń i wybrać tę, w której zakup jest najtańszy.

- Czy potrzebujesz specjalnych warunków do czytania (cisza, spokój)?
Niby potrafię czytać książki w hałasie - bez przesady - ale wolę jednak czytać na moim wygodnym pufie, w moim pokoju, w ciszy. Czasem słucham równocześnie muzyki, ale takiej bez tekstu - same nutki. Obowiązkowym warunkiem jest również coś do jedzenia lub ciepła herbatka, o tak... ♥



- Czy często wymieniasz się książkami z ludźmi, których nie znasz?
Nie licząc wymiany w szkolnej bibliotece, jeszcze nigdy się nie wymieniałam książkami. Po pierwsze, nie mam zbytnio za co się wymieniać, a po drugie jestem trochę nieufna - albo ostrożna, jak kto woli to nazywać.

- Jeśli tak, to czy możesz podać jakiś utwór, nawet, jeśli za nim nie przepadasz?
Z wymiany bibliotekowej pochodzi "Asystentka magika" Ann Patchett.


- Czy zdarza Ci się czytać książki/czasopisma w innych językach?

Na półce mam  parę egzemplarzy książek w języku angielskim, ale te są raczej dla dzieci i nigdy nie zostały przeczytany. Ale... podczas ostatniej mojej wyprawy do księgarni, wybrałam sobie jako prezent urodzinowy "Old Magic" Marianne Curley, właśnie w tym języku.

- Jeśli tak, to w jakich językach? Może coś polecisz?
Znam tylko język polski, angielski i od tego roku zaczęłam uczyć się niemieckiego. Dlatego jedynym obcym językiem, w jakim byłabym stanie czytać książki ze zrozumieniem, jest angielski.


- Jakie języki obce chciałabyś znać w przyszłości?
Chciałabym udoskonalić mój niemiecki i angielski oraz poznać chociaż podstawy hiszpańskiego.

- Prenumerujesz lub kupujesz jakieś czasopisma?
Zdarza mi się kupować "Victora Gimnazjalistę". Pismo polecam zwłaszcza nastolatkom przygotowującym się do testów i tym, którzy wolą coś innego niż kolorowe gazety o modzie, stereotypach lub o kłamstwach na temat gwiazd.

- Jaki utwór, według Ciebie, powinien stać się lekturą w szkole?
Hmm... na pewno nie "Quo Vadis", ani "W pustyni i w puszczy"!  Po dłuższej chwili, zdecydowałam, że lekturami w roku szkolnym 2014/2015 powinny zostać: "Ania z Zielonego Wzgórza", "Błękitny Zamek" oraz seria FNiN. Kto się ucieszyłby? :D

- Czy masz jakieś pasje lub zainteresowania oprócz czytania książek? 
Oj tak! Po za czytaniem książek, uwielbiam plastykę - zwłaszcza malować.  Ale lubię także próbować innych technik, np. decoupage, rysunek. 


Blogi, które ja nominuję:
faaantasyworld.blogspot.com
zakochanawtresci.blogspot.com
recenzjemystic.blogspot.com
kotnakrecacz.blogspot.com
pastelowy-niecodziennik.blogspot.com
miedzysklejonymikartkami.blogspot.com
kamilczytaksiazki.blogspot.com
natalax3recenzje.blogspot.com
betterversionofthetruth.blogspot.com
endlessbooks.blogspot.com
nika-wsrod-ksiazek.blogspot.com

Pytania:
1. Czy układasz książki na półce według określonej reguły? Jakiej?
2. Pokaż na zdjęciu swoją biblioteczkę.
3. Wolisz najpierw obejrzeć film, a potem książkę, czy na odwrót? Dlaczego? I czy w ogóle lubisz oglądać ekranizacje lektur?
4.  Jaki jest Twój ulubiony film i książka, o czym opowiada i dlaczego wybrałaś akurat go?
5.  Preferujesz wypożyczać książki z bibliotek, czy kupować?
6. Jaki utwór, według Ciebie, powinien stać się lekturą szkolną?
7. Podaj swój ulubiony cytat. Wyjaśnij, dlaczego pełni on dla Ciebie tak ważną rolę, dlaczego go lubisz.
8. Z jakim bohaterem literacki najchętniej byś się zaprzyjaźnił/-ła?
9. A z jakim na pewno byś się nie polubił/-ła?
10.  Po jaki gatunek literacki najczęściej sięgasz?
11. Co byś chciał/-ła powiedzieć osobie, która nienawidzi czytać?

Co aktualnie czytacie? 

~Marta

12 komentarzy:

  1. Ciekawe, ciekawe :)
    Trzymam kciuki za twój angielski i niemiecki ;)

    Odp: Niebawem zabieram się za "Zakochanego Drakulę" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, książki w naszym kraju są stanowczo za drogie. Dlatego ja do księgarni chodzę bardzo rzadko, bo potem ktoś musi mnie siłą wyciągać i odkładać na półki wybrany milion książek (jak wczoraj), ale z wymian i różnych grup na fb korzystam bardzo często. Książkofile zazwyczaj są uczciwi, ja na razie zawiodłam się tylko raz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To Ania z Zielonego Wzgórza nie jest już lekturą? :( To taka piękna książka..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest nieobowiązkowa, czyli może być lekturą, ale nie musi. ;)

      Usuń
  4. Bardzo fajne i ciekawe odpowiedzi ;)
    Cieszę się, że wzięłaś udział w zabawie ;D
    Pozdrawiam
    przygody-mola-ksiazkowego.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja także uwielbiam plastykę! Chodzę nawet na dodatkowe zajęcia w mojej szkole :) A co do lektur szkolnych, to takiego losu nie życzę naprawdę żadnej dobrej książce. Przez to młodzież się tylko zniechęca do czytania -,-

    http://czytanie-i-ogladanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. O! Też preferuję czytanie w ciszy w pokoju :D A herbatka to już obowiązkowo!

    OdpowiedzUsuń
  7. No no :D ja byłam nominowana kilka razy, ale tak odkładałam to na później, że zapomniałam o nominacjach :D Ania z Zielonego Wzgórza to przyjemna ksiażka :) Moją lekturą także nie była :) A angielski to niestety podstawa w XXI Wieku :) Ja już nie pamiętam polskojęzycznej umowy o pracę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulacje!;) Pozdrawiam i życzę wesołych świąt!;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja domowa biblioteczka także jest bardzo skromna. Książki w Polsce faktycznie mogłyby być tańsze! Bardzo lubię przesiadywać w mojej miejskiej bibliotece, ale nie mogę tam chodzić codziennie. :(
    Bardzo się ucieszyłam, kiedy dowiedziałam się, że w szóstej klasie będę czytać 'Anię z Zielonego Wzgórza'. Podczas omawiania tej książki nie dopuszczałam nikogo do głosu, bo zawsze miałam coś do powiedzenia na jej temat. :D To jedna z moich ulubionych książek. ♥
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Radosnego przeżywania świąt wielkanocnych, czyli szczęśliwego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny blog, gratuluję pięknej szaty graficznej. Będę zaglądać :)
    Życzę Wesołych świąt :)

    http://www.wiecejksiazkow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Lokalizacja komentarzy tymczasowa - naprawiam problemy!
Dziękuję za każdy komentarz. Każda opinia jest dla mnie ważna.
Krytyka? Tylko uzasadniona! :)