poniedziałek, 2 czerwca 2014

Liebster Blog Award #2

Ponownie zostałam nominowana do Liebster Blog Award. A co mi tam, napiszę o tym posta, przynajmniej mnie bliżej poznacie! Osoby, od których pochodzą nominacje to: Star. Black z bloga black-world-of-book.blogspot.com oraz Olicija z bloga czytanie-i-ogladanie.blogspot.com. Serdecznie Wam dziękuję!

Pytania od Star. Black:

- Twoje ulubione miejsce do czytania?
- Mam ich parę. Czasem czytam w łóżku, czasem na pufie, czasem na krześle przy biurku, a czasem na podłodze przy grzejniku. Podczas lektury lubię zmieniać miejsca i wędruję od jednego, do drugiego.


- Czy masz przyjaciół, z którymi dzielisz się wrażeniami po przeczytanej książce?
- Między innymi Nastkę, która wcześniej prowadziła ze mną bloga. Poza nią jest jeszcze Natalia, autorka faaantasyworld.blogspot.com, zawsze jest na bieżąco z moimi wrażeniami i nowościami czytelniczymi. Zresztą mam dużo znajomych, którzy lubią czytać.

- Książka, którą ostatnio przeczytałaś?
- Choć jeszcze nieskończona, to są nią "Mroczne Umysły". Powiem na razie tylko tyle: Awwww! ♥ Nie chcę zdradzać zbyt wiele, ale sami się domyślcie, ile gwiazdek postawię.

- Książka, która ostatnio cię oczarowała?
- Wróć do pytania numer 3. :)

- Książka, którą ostatnio kupiłaś/dostałaś? 
- Cóż, ostatnio zaprosiłam kilku znajomych na urodziny i zgadnijcie co dostałam... - książki! Dla mnie - idealnie. "Akademia Wampirów", "Pretty Little Liars. Tajemnice Ali", "Zgon" i "Dom Tajemnic" są zwiastunem cudownych wieczorków. :D

- Ulubiony męski bohater?
- Przepraszam, że ciągle mówię o tych "Mrocznych...", ale po prostu chyba mam kaca (książkowego, oczywiście). No więc jest nim Liam. Mogę do ulubionych zaliczyć także Gideona z "Trylogii Czasu", ale tak naprawdę tych bohaterów jest znacznie więcej.

- Ulubiona para z książki?
-  Chyba jest nią Aria i Perry z "Przez burze ognia", Gideon i Gwendolyn oraz Aria i Ezra. Tu też mogłabym wymieniać i wymieniać.

 
- Jaką teraz czytasz książkę?
- W domu "Mroczne Umysły", a w szkole "Pałac Północy", żeby nie dźwigać  kolejnych cegieł.

- Twój ulubiona autor/autorka?
- Hmm... Czy byłoby dziwne, gdybym powiedziała, że jest nią Alexandra Bracken oraz Kerstin Gier? I znowu, jest ich oczywiście o wieeele więcej, ale te mi po prostu przyszły tak teraz do głowy.

- Jak myślisz, jesteś podobna do jakiejś postaci z książki? Jakiej?
- Hmmm... Może odrobinę przypominam Kelsey z "Klątwa Tygrysa" (to pewnie dlatego mnie ta bohaterka irytowała, haha). :D

- Jaką książkę chciałabyś przeczytać?
- Takich książek jest miliony! Czemu każesz mi wybierać? No dobrze, na sam początek wszystkie z mojej biblioteczki.

Pytania od Oliciji: 

- Jakie są Twoje ulubione ekranizacje książek, a które uważasz za kompletne niewypały?
- Bardzo spodobały mi się "Igrzyska Śmierci", choć niektóre fakty były zbieżne... "Kamienie na szaniec" też niczego sobie, hahaaha, choć nie czytałam książki. Spodobały mi się również "Opowieści z Narnii". Niewypały? Hmm... jakoś teraz żaden nie przychodzi mi do głowy.

- Co sądzisz o książkach na podstawie filmów/seriali/gier komputerowych?
- Nic nie sądzę. Książka jak książka. Nie mam zdania o tym, bo gdybym je miała, oznaczałoby to, że wierzę w jakieś stereotypy. Być może film nie byłby dobrze przygotowany, ale książka mi się by spodobała...? :)

- Słuchasz muzyki podczas czytania, czy raczej Cię to rozprasza?
- Kiedyś nie słuchałam jej. Choć potrafiłam czytać w hałasie, preferowałam jednak ciszę. Teraz również tak wolę, ale od czasu do czasu włączam muzykę, ale jest ona raczej spokojna, inna niż słucham zazwyczaj. Uważam, że książka opowiada swoją historię, a muzyka swoją.

- Czy Twoi przyjaciele podzielają Twoje pasje, czy raczej jesteś w nich osamotniona?
- Mam znajomych, przyjaciół, którzy bardzo lubią czytać książki. Znam też osoby, które prowadzą blogi. Niektórzy nawet lubią malować, tak jak ja. Więc całe szczęście nie jestem. :)

- Jaka książka/autor wpłynął najbardziej na Twoje życie? W jaki sposób?
- Każda książka wpływa jakoś na moje życie, wnosi coś innego. Nauczyły mnie przede wszystkim dążenia do celu, nie poddawania się, wyznaczania sobie tras, ale także innych życiowych spraw... Jest taka jedna, która najbardziej zapadła mi w pamięć - "Balsam dla duszy dziewczyny". Może i książka nie jest napisana wspaniale, ale naprawdę dała mi bardzo dużo do myślenia, poruszone zostały problemy, z którymi ja także się borykam, była taka... życiowa i prawdziwa. Jest to jedyna książka, przy której uroniłam łezkę! Polecam!

- Twoje ulubione blogi?
- Jest ich parę... Na pewno faaantasyworld.blogspot.com, subiektywnieoksiazkach.pl, mysteriousworldofbooks.blogspot.com, booksinthemoonlight.blogspot.com, between--books.blogspot.com oraz griffin-ulubione.blogspot.com. Oczywiście, pewnie zapomniałam o reszcie...

- Ulubione miejsce do czytania?
- Mam ich parę. Czasem czytam w łóżku, czasem na pufie, czasem na krześle przy biurku, a czasem na podłodze przy grzejniku. Podczas lektury lubię zmieniać miejsca i wędruję od jednego, do drugiego.

- Wolisz kupować książki, czy wypożyczać z biblioteki?
- Zdecydowanie kupować, ale w związku z tym, że chyba bym zbankrutowała, zazwyczaj wypożyczam książki z biblioteki.

- Jak duża jest Twoja biblioteczka? (ile książek, półek, regałów itp.)
- Ostatnio zrobiłam porządki na półce i... się przeraziłam! Książki naukowe oddzieliłam od reszty i doszłam do wniosku, że więcej mam tych pierwszych! W związku z tym jest ona baaardzo mała. Kiedyś pokażę Wam zdjęcie, teraz powiem, że znajduje się na dwóch półkach jedynie około 50 książek.

- Ktoś zniszczył książkę, którą mu pożyczyłaś. Co robisz?
-  Najpierw próbuję jakoś ją "naprawić", czyli wyprasować, wymazać. Następnie, jeśli moje próby są nieudane, staram się przywrócić osobę do pionu i dać jej do zrozumienia, że mi się to nie podoba. I nic więcej. Książka to książka, nadal jest książką, czyż nie? Co nie zmienia faktu, że będę wściekła i oczywiście już nigdy nie pożyczę tej osobie mojego egzemplarza!

- Jak przekonasz osobę, która nie cierpi czytać do zmiany zdania?
- Mój brat nienawidzi czytać książek i jakoś do tej pory nie udało mi się go nakłonić do lektury. Chyba nie jestem zbyt stanowcza, więc właściwie... sama nie wiem jak.

Blogi, które ja nominuję:
subiektywnieoksiazkach.pl
booksinthemoonlight.blogspot.com 
mojeksiazkoweniebo.blogspot.com
zaczytane-zwariowane.blogspot.com
my-blueberry-life.blogspot.com
miros-de-carti.blogspot.com
griffin-ulubione.blogspot.com
all-you-need-is-book.blogspot.com
wymarzona-ksiazka.blogspot.com
wymarzona-ksiazka.blogspot.com
biblioteka-ell.blogspot.com



Pytania: 
1. Wreszcie! Dotrwałeś/-aś premiery długo wyczekiwanej książki. Zastanów się, jaka to by była. Wpadasz do księgarni, widzisz ją... nie, jednak nie... ktoś zabrał jedyny, ostatni egzemplarz! Co robisz?
2. Złota rybka spełni Twoje jedno marzenie. Dokończ zdanie: Złota rybko, podaruj mi...
3. Masz 100 zł, ale możesz kupić tylko jedną książkę. Jaka to by była?
4. Wygrałeś/-aś milion złotych! Co kupujesz?
5. Jedziesz autobusem i widzisz osobę czytającą książkę. Sprawdzasz, co czyta, czy raczej się powstrzymujesz? A może przysiadasz się do niej i czytasz razem z nią?
6. Oj, ale przeskrobałeś/-aś. Nie obędzie się bez kary na... książki, na tydzień! Aż tydzień! Tydzień bez książek! Co robisz w ciągu tego czasu?
7. Twoi przyjaciele kupili Ci bilet na lot samolotem do miejsca z wybranej książki. Jakie to by było miejsce?
8. Ktoś zniszczył książkę, którą mu pożyczyłeś/-aś. Co robisz?
9. Masz możliwość wyjazdu na wakacje gdziekolwiek chcesz. Co to byłoby za miejsce?
10. Premiery jakiej książki wyczekujesz najbardziej?
11. Opowiedz swój najdziwniejszy sen.



Mam nadzieję, że oprócz recenzjami, lubicie czasem poczytać o ich autorce! :)
PS Dawno już przeczytałam pozycje, o których w poście napisałam, ale także i post długo pisałam.

17 komentarzy:

  1. Zazdroszczę kilku osób, które dzielą z Tobą pasję ;) Moi przyjaciele raczej nie czytają, a na pewno nie tak wiele jak ja ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze sobie poradziłaś z pytaniami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe pytania no i odpowiedzi :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, kolejna osoba, którą zachwyciły "Mroczne umysły". :)

    O, też tak robię, że jedno tomisko czytam w domu, a do szkoły zabieram coś lżejszego. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie wezmę udział w zabawie :D
    Super, super! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. "Mroczne umysły" są przecudowne. Liam jest jednym z lepszych bohaterów literackich. Ja nie mam żadnych znajomych, którzy lubiliby czytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach zabrać się za Mroczne umysły, bo widzę, że coraz więcej osób je chwali.
    Ja jestem raczej osamotniona w czytaniu, nie mam znajomych z którymi mogłabym pogadać na temat książek niestety. Ale mam podobnie jeśli chodzi o brata, który nienawidzi czytać, chyba nic go nie przekona do zmiany nastawienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach "Mroczne umysły", widzę, że koniecznie muszę przeczytać :D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję.
    ,,Mrocznych Umysłów" jeszcze nie czytałam więc czekam na recenzje. Też lubię czytać książki w łóżku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Spokojnie reagujesz na zniszczoną książkę! Ja bym chyba dostała szału :)
    PS
    Dziękuję ślicznie za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za nominację. Pozwolisz, że odpowiem tutaj na Twoje pytania:

    1. Wreszcie! Dotrwałeś/-aś premiery długo wyczekiwanej książki. Zastanów się, jaka to by była. Wpadasz do księgarni, widzisz ją... nie, jednak nie... ktoś zabrał jedyny, ostatni egzemplarz! Co robisz?
    Na pewno objechałabym wszystkie księgarnie w mieście, aby ją dostać. A jeśli by się nie udało, szukałabym oczywiście w Internecie.

    2. Złota rybka spełni Twoje jedno marzenie. Dokończ zdanie: Złota rybko, podaruj mi...
    Własny antykwariat z dobrym ekspresem do kawy. O resztę zadbam sama…

    3. Masz 100 zł, ale możesz kupić tylko jedną książkę. Jaka to by była?
    Najnowsza powieść Stephena Kinga.

    4. Wygrałeś/-aś milion złotych! Co kupujesz?
    Tutaj chyba nie starczy mi miejsca :) Kupiłabym nowy dom rodzicom, mieszkanie siostrze, a sobie domek nad morzem, w którym urządziłabym swoją własną biblioteczkę. I oczywiście dokupiłabym wszystkie powieści Kinga, których jeszcze nie mam w swojej kolekcji.

    5. Jedziesz autobusem i widzisz osobę czytającą książkę. Sprawdzasz, co czyta, czy raczej się powstrzymujesz? A może przysiadasz się do niej i czytasz razem z nią?
    Komunikacja miejska to moja codzienność i zawsze ciekawi mnie co ludzie czytają. Na pewno się nie przysiądę, lecz będę obserwować, aż zobaczę tytuł książki.

    6. Oj, ale przeskrobałeś/-aś. Nie obędzie się bez kary na... książki, na tydzień! Aż tydzień! Tydzień bez książek! Co robisz w ciągu tego czasu?
    Nie wyobrażam sobie dnia bez książki, a całego tygodnia to już w ogóle. Chyba w tym czasie wysprzątałabym całe mieszkanie i w końcu wyczyściłabym stare świeczniki, by je pomalować. Nie mogę się bowiem do tego zebrać od dłuższego czasu.

    7. Twoi przyjaciele kupili Ci bilet na lot samolotem do miejsca z wybranej książki. Jakie to by było miejsce?
    Byłaby to wyspa Bainbridge u brzegów Seattle z powieści „Marcowe fiołki” Sarah Jio.

    8. Ktoś zniszczył książkę, którą mu pożyczyłeś/-aś. Co robisz?
    Proszę o odkupienie dla mnie tej książki.

    9. Masz możliwość wyjazdu na wakacje gdziekolwiek chcesz. Co to byłoby za miejsce?
    Cudowna i klimatyczna Toskania.

    10. Premiery jakiej książki wyczekujesz najbardziej?
    Obecnie czekam na premierę książki Katarzyny Enerlich pt. „Prowincja pełna szeptów”.

    11. Opowiedz swój najdziwniejszy sen.
    Sen, który śnił mi się często, gdy byłam dzieckiem. Spadałam w czarną otchłań, obijając się o litery alfabetu. Tak bez końca. Mocno psychodeliczny sen.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję ślicznie za nominację! Na pytania na pewno wkrótce odpowiem u siebie na blogu ;)
    Muszę przyznać, że masz szczęście, że masz tylu znajomych podzielających Twoje pasje! Ja postanowiłam założyć mojego bloga głównie właśnie dlatego, że nie mam z kim o książkach czy innych pasjach porozmawiać z innymi. Moi znajomi nie lubią niestety czytać.
    I strasznie mi miło, że podałaś mój blog jako jeden z Twoich ulubionych ;)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za nominację. Na pytania odpowiem w weekend, gdy znajdę trochę czasu. Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne odpowiedzi! O, muszę się zabrać za "MU"!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe pytania i jeszcze ciekawsze odpowiedzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiedziałam, że książka jest taka dobra, nie spodziewałam się tego. Będę musiała poszukać. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Lokalizacja komentarzy tymczasowa - naprawiam problemy!
Dziękuję za każdy komentarz. Każda opinia jest dla mnie ważna.
Krytyka? Tylko uzasadniona! :)