poniedziałek, 8 czerwca 2015

Courtship Book Tag

Hej wszystkim! Coś dawno na blogu nie gościł żaden tag, więc oto i jest! Courtship Book Tag, a inaczej Zalotny Tag książkowy został przełożony na język polski przez Martę - moją imienniczkę oraz autorkę bloga Secret Books! Dodam jeszcze, że zostałam otagowana przez Olę z Poza Granicami, za co bardzo dziękuję!

Faza 1. Zauważenie - Książka, którą kupiłam ze względu na okładkę 
"Will Grayson, Will Grayson" John Green, David Levithan
Wszystkie książki pióra Pana Zielonego mają takie piękne okładki! Choć w tym przypadku raczej nie dokonałam zakupu ze względu na cudną oprawę, lecz ze względu na to, o czym ona świadczy - a świadczy o tym, że napisał ją John Green, którego wszystkie powieści bardzo, ale to bardzo lubię!
Już niedługo będziecie mieli okazję poznać moją opinię na temat tego tytułu.



Faza 2. Pierwsze wrażenie - Książka, którą kupiłam ze względu na opis
"Powód by oddychać" Rebecca Donovan
Ostatnimi czasy staram się sięgać po nieco poważniejsze pozycje. Mimo, że "Powód by oddychać" należy do literatury młodzieżowej, to temat przemocy w rodzinie. Dzięki temu, że opis książki bardzo mnie zaciekawił i skusiłam się na lekturę I tomu "Oddechów", przeżyłam niezwykle intensywne emocje. Historia Emmy wstrząsnęła mną do głębi! 
"Gdy Emma wraca do miejsca, które nazywa domem, bo nie ma żadnego innego, o którym mogłaby tak myśleć, nigdy nie wie, co ją tam spotka. Tylko wyzwiska? A może bolesne uderzenia? Ile kolejnych ran i siniaków będzie musiała skrywać pod długimi rękawami?"


Faza 3. Słodkie rozmówki - Książka ze świetnym stylem pisania
Pod względem stylu pisarskiego Carlos Ruiz Zafón jest dla mnie mistrzem! Ja mam za sobą dopiero tylko dwie pozycje tego autora, a mianowicie "Pałac Północy" oraz właśnie "Więzień nieba", który spodobał mi się bardziej. Mnóstwo epitetów, poetyckich wyrażeń, nieustanne napięcie, wspaniałe zakończenie... Już w recenzji koronowałam Carlosa Ruiz Zafón' a na mistrza! "Co prawda znam już pióro Carlosa Ruiz Zafon 'a z wcześniej wspomnianego tytułu, ale sądzę, że w właśnie w "Więźniu nieba" pisarz w całej okazałości pokazał nam, na co naprawdę go stać, co można zrobić ze zwykłymi słowami, z czytelnikiem i pustymi stronami." - tak go wtedy opisałam.


Faza 4. Pierwsza randka - Pierwszy tom serii, który sprawił, że od razu chciałam zabrać się za kolejne tomy
Tak naprawdę w tym miejscu mogłabym wymienić prawie wszystkie tytuły pierwszych tomów serii... Zawsze po ich lekturze mam wielką ochotę na zabranie się za kolejne części! Jednak w większości z tych przypadków kończy się to słomianym zapałem i czytam po prostu jeszcze inną książkę.


Faza 5. Nocne rozmowy telefoniczne - Książka, przy której przetrwałam noc
"Romeo i Julia" William Szekspir
Choć zawsze czytam sobie książki do poduszki, to zawsze szanowałam swój organizm i mimo wszystko kończyłam lekturę. Dlatego też trudno było mi zaliczyć do tej kategorii jakikolwiek tytuł. Jednak bywały sytuacje, które wręcz zmuszały mnie do czytania pozycji po nocach - obowiązek przeczytania lektury szkolnej. Zawsze zabierałam się za nie w ostatniej chwili. "Romeo i Julia" to ostatnia z nich.




Faza 6. Zawsze w myślach - Książka, o której nie mogę przestać myśleć 
"Bóg nigdy nie mruga", "Love, Rosie", "Gwiazd naszych wina", "Kwiaty na poddaszu", "Druga szansa", "Igrzyska śmierci", "Intruz", "Isola", "Pałac północy", "Przez burze ognia", "Więzień nieba" i cała reszta książek, jakie już przeczytałam! ♥
 

Faza 7. Kontakt fizyczny - Książka, którą kocham za towarzyszące mi przy niej feelsy
Nie ma osoby, która by o tym tytule nie słyszała. Opowiada o dwójce młodych ludzi... chorych na raka, o ich przyjaźni damsko-męskiej, o ich walce o każdy dzień,  miłości... Opowieść o ich życiu jest tak wstrząsająca, ale jednocześnie wbrew pozorom pozytywna, motywująca do czerpania radości z każdego dnia, do uśmiechu mimo złego. Mimo takiej tematyki, ma w sobie coś pocieszającego, choć z całą pewnością jest to niezły wyciskacz łez nawet dla tych najtwardszych.




Faza 8. Spotkanie z rodzicami - Książka, którą chcę polecić swojej rodzinie i znajomym
Tu, tak jak Ola wybrałam "Bóg nigdy nie mruga". Obie kochamy tę pozycję! 
Książka ma postać poradnika zawierającego 50 życiowych lekcji. Choć jest ona skierowana do starszego grona odbiorców, to jednak uważam, że każdy znajdzie dla siebie coś wartościowego. "Ta niepozorna z minimalistycznej okładki książeczka nosi w sobie piękno, które przekazuje kolejnym czytelnikom. Koloruje i sprząta ich świat. Wystarczy tylko, że będziesz tego chciał, Drogi Czytelniku." - tak właśnie opisałam ten tytuł w mojej recenzji.




Faza 9. Myślenie o przyszłości - Książka, którą wiem, że będę czytała jeszcze wiele razy w przyszłości 
"Mały Książę" Antoine de Saint-Exupéry
Co dziwne, za tę książkę zabrałam się, będąc dopiero w gimnazjum... Jednak jest to pozycja uniwersalna, ponadczasowa, niezwykle wartościowa... Po prostu taka, w której każdy znajdzie dla siebie to "coś" - nieważne, ile masz lat, jak bardzo dojrzały jesteś... W dodatku jest to klasyk literatury, więc przydałoby się choć raz w życiu przeczytać ten tytuł. Wiem, że w moim przypadku będzie to nie jeden, lecz milion razy, bo kocham tę niewielką objętościowo, lecz ogromnie cenną i ważną dla mnie książeczkę!
 


Faza 10. Dzielimy się miłością
Chciałabym nominować każdego z Was. Jeśli zdecydujecie się napisać ten tag na swoim blogu, koniecznie dajcie mi znać, bo z chęcią przeczytam o Waszych książkowych miłościach! Jeśli macie ochotę, możecie też opowiedzieć o nich w komentarzach pod tym postem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lokalizacja komentarzy tymczasowa - naprawiam problemy!
Dziękuję za każdy komentarz. Każda opinia jest dla mnie ważna.
Krytyka? Tylko uzasadniona! :)